Popjunkien

…och Aftonbladet har hela listan

Gårdagens löpsedel på Aftonbladet ropade ut något i stil med ”Alla reaviner på Systembolaget”. Här är artikeln.

Men jag fattar inte. Är det inte textreklam att till och med på löpsedeln pusha för ett enskilt företag och deras produkter? Någonstans gissar jag att de inte skulle kunna göra samma sak på tema H&M? ”Här är de billigaste topparna på Hennes” liksom.

Vad är skillnaden? Att Systembolaget är statligt eller att de inom ett och samma försäljningsställe säljer så jättemånga olika varumärken att alla får synas? I så fall borde ju en löpsedel av typen ”Alla reafynden inne på Västermalmsgallerian” också vara möjlig.

Nej jag fattar som sagt inte. Någon som gör det och kan förklara?

Dela: Facebook  Twitter 

3 kommentarer till …och Aftonbladet har hela listan

  1. m skriver:

    H&M på förstasidan skulle gynna dem i förhållande till KappAhl, Lindex, Indiska osv. Systembolaget har ingen konkurrens. Ungefär som ”billigaste huvudvärkstabletterna på Apoteket” eller ”billigaste tågbiljetterna på SJ”.
    Vill man ha tag i vin i Sverige är det helt enkelt Systembolaget som gäller, och vad är det för vits att hymla med det. (Sen kan man tycka vad man vill om själva faktumet.)

  2. Wilco skriver:

    Tack m för att du klargjorde hur det faktiskt ligger till. Det visste vi inte! Nu kan iaf jag sova gott i natt.

  3. Reblo skriver:

    ja, tack!

Kommentera