Popjunkien

…och Aftonbladet har hela listan

GÃ¥rdagens löpsedel pÃ¥ Aftonbladet ropade ut nÃ¥got i stil med ”Alla reaviner pÃ¥ Systembolaget”. Här är artikeln.

Men jag fattar inte. Är det inte textreklam att till och med pÃ¥ löpsedeln pusha för ett enskilt företag och deras produkter? NÃ¥gonstans gissar jag att de inte skulle kunna göra samma sak pÃ¥ tema H&M? ”Här är de billigaste topparna pÃ¥ Hennes” liksom.

Vad är skillnaden? Att Systembolaget är statligt eller att de inom ett och samma försäljningsställe säljer sÃ¥ jättemÃ¥nga olika varumärken att alla fÃ¥r synas? I sÃ¥ fall borde ju en löpsedel av typen ”Alla reafynden inne pÃ¥ Västermalmsgallerian” ocksÃ¥ vara möjlig.

Nej jag fattar som sagt inte. Någon som gör det och kan förklara?

Dela: Facebook  Twitter 

3 kommentarer till …och Aftonbladet har hela listan

  1. m skriver:

    H&M pÃ¥ förstasidan skulle gynna dem i förhÃ¥llande till KappAhl, Lindex, Indiska osv. Systembolaget har ingen konkurrens. Ungefär som ”billigaste huvudvärkstabletterna pÃ¥ Apoteket” eller ”billigaste tÃ¥gbiljetterna pÃ¥ SJ”.
    Vill man ha tag i vin i Sverige är det helt enkelt Systembolaget som gäller, och vad är det för vits att hymla med det. (Sen kan man tycka vad man vill om själva faktumet.)

  2. Wilco skriver:

    Tack m för att du klargjorde hur det faktiskt ligger till. Det visste vi inte! Nu kan iaf jag sova gott i natt.

  3. Reblo skriver:

    ja, tack!

Kommentera