Popjunkien

Baby you can drive my car

Jag är en hängiven Expressenläsare, särskilt på lördagar och söndagar eftersom en av Sveriges enligt mig bästa krönikörer Linna Johansson medverkar då. Konstigt nu var hon inte med just idag men jag hoppas det bara var en tillfällig bortavaro.

Hur som helst, nÃ¥got som verkligen fascinerar mig är att lördagstidningen är alldeles proppfull av bilannonser. Inte mindre än fjorton helsidor av dagens tidning ägnas Ã¥t annonser för större och mindre bilfirmor i stockholmsomrÃ¥det. Jag som inte är bilspekulant gäspar Ã¥t att jag mÃ¥ste bläddra förbi ca 40% av tidningen utan att fÃ¥ nÃ¥got tillbaka. De gammaldagsa annonserna ter sig som nÃ¥lar i höstackar där de trängs sida vid sida med resten av stans bilfirmor – jag tycker att det vore roligare och bättre för företagen att synas i andra forum utan att alla konkurrenter finns med som ett bihang.

När annonser kostar frÃ¥n 8 000 kr och uppÃ¥t tror jag att dessa pengar kan investeras bättre och mer modernt – olika digitala erbjudanden, mediesamarbeten eller varför inte traditionell DR? Plus att jag tror att folk som ska köpa ny bil är mer mÃ¥lmedvetna än andra konsumenter, jag fÃ¥r för mig att köpare av sprillans nya bilar vet vilket märke de gillar bäst, hur mycket de är beredda att lägga pÃ¥ bilen och därför ocksÃ¥ exakt vilken handlare man ska vända sig till.

Dela: Facebook  Twitter 

1 kommentar till Baby you can drive my car

  1. Wurkney skriver:

    Sen Aftonbladet lyckades styra till siffrorna kring Kents ”dÃ¥liga biljettförsäljning” (som i själva verket var nÃ¥got av ett försäljningsrekord i Sverige, om man räknar pÃ¥ ett annat sätt) har jag gett upp tidningen helt. Löpsedlar som ”Britney kräks VILT pÃ¥ restaurang” gör ju inte tidningen roligare. Men Linna är säkert jättebra.

Kommentera