Popjunkien

Pimp my tuberide

Jag gillar temavagnarna i Stockholms tunnelbana, men det tog ett tag innan jag föll för dem. Kampanjen går alltså ut på att annonsörer kan tapetsera tunnelbanevagnar med önskat budskap både utvändigt och inuti.

Först ut var Aftonbladet och med den hemska grafiska profilen kunde det ju bara misslyckas. Sveriges fulaste logotyp tillsammans med den fulrosa Sportbladetfärgen borgar inte direkt för en wowupplevelse när man vill förflytta sig från punkt A till punkt B.

Men.

Förra veckan sÃ¥g jag Gallerians vagn som var helt underbar. Den gick i samma starkt blÃ¥ färg som den nya profilen pÃ¥ den ombyggda shoppinggallerian och invändigt fanns reklambudskap i samma tema. Och i morse Ã¥kte jag i de finaste av dem alla: MTV-vagnarna. Chockrosa och snorgröna vagnar där den relativt nya ”skissade” grafiska profilen kombineras med lÃ¥tsasklotter och ”Pimp my ride”-affischer invändigt.

Dela: Facebook  Twitter 

3 kommentarer till Pimp my tuberide

  1. Maija skriver:

    Berätta för en lantis, hur blev det, fick de skriva ”Pimp my ride” eller står det ”P**p my ride”? På ett MTV-event som en kille jag känner var på kommenterade någon från musikkanalen det där med ett ”Jag hade ingen aning om att bokstavskombinationen ”IM” var förbjuden i Sverige!”.

  2. Reblo skriver:

    Jag har glott som en galning för att se om det står p**p eller inte, men har inte sett MTV-tåget. Däremot har jag på ett dygn sett 118118-vagnarna, Sportbladetvagnarna och Gallerianvagnarna.

  3. Maija skriver:

    Tydligen kommer inte P**P-vagnarna förrän om ett par månader. MTV har med andra ord fattat charmen med tunnelbanereklamen och bokat in sig på flera kampanjer.

Kommentera